19 november 2008

Skattevägra!

Det är inte ofta jag ger mig in in nån slags debatt men jag läser sånt här har jag svårt att låta bli. Sorry, hörrni, men jag vill inte att mina skattepengar ska gå till detta. Dessutom är jag avtalskund hos Posten och tycker det finns mycket kvar att göra där för att motivera en sådan lön. Det är t ex min enda samarbetspartner (ha!) som inte klarar att skicka elektroniska fakturor. Enda fördelen med papperspost är att det fortfarande går att skicka bajs i kuvert, något jag har god lust till nu...

Å andra sidan, om herr Nordström funderar på att skriva en bok om sina bedrifter kan jag tänka mig att hjälpa till mot en rimlig (ha!) återbäring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur ser du på att Lenner & partners får 20 gånger så mycket som postchefen för att jobba en niondel av tiden med att ragga pengar i Swedbanks nyemission, då?
A bit of numerical housekeeping, vid sidan av postlönerna....

Ann Ljungberg sa...

Tänkte ha det i bakfickan när jag ska stega upp på banken om några veckor och försöka be om finansiering med typ 0,00001% av ovanstående ersättning....