20 november 2008

Jag är en scanner

Igår kväll var jag med på ett möte här i London kallat Scanners Night - eftersom jag kände igen mig så i beskrivningen av vad en Scanner är:
  • Are you consumed by a different passion every week?
  • Do you have more ideas for projects than you can possibly implement?
  • Do you start projects and then abandon them before you finish?

If so, don't worry. You're a "Scanner" and it's a good thing - if you know how to handle it.

Kul att träffa en hel hög likasinnade, inklusive Jacqui Lofthouse, författaren och författarcoachen som kommer att vara med på konferensen i vår. Just denna kväll handlade om företagande för kreativa människor som hellre lägger massor av tid på att utveckla och utföra sina tjänster snarare än att tänka affärsmässigt. Känner igen mig där med... men titeln för kvällens program: How to make twice the money in half the time höll inte måttet. Och det är OK. Om någon ger mig en massa $ hamnar de hellre i PA$$ION än BU$INE$$. Om det bara handlade om pengar skulle jag inte sitta i en segelbåt och ägna mig åt författarcoaching.

Inga kommentarer: