06 september 2007

Dubbelliv

Nu blir jag sambo med mig själv! Skrivarcoach-bloggen flyttar hit och ni kommer att få träffa en något mindre splittrad Ann. :-)

Har kommit på att jag har lite för många identiteter. Jag lever ett liv på båten och ett annat på internet.

Båtlivet är påtagligt. Praktiska saker som ska fixas, platser som ska seglas till och ses, andra seglare och lokalbefolkning att umgås med.

Min verksamhet driver jag helt och hållet på internet. Det innebär att jag aldrig sitter i möten, aldrig är ens i närheten av en TV-soffa eller en föreläsningssal, aldrig pratar i telefon (ok, det har hänt typ 3 gånger), aldrig ser fysiska reaktioner och kroppspråk hos mina kunder.

92% av min jobbkommunikation sker via mail, bloggar, hemsidor, communities. Under knappt 4 av årets 52 veckor träffar jag folk som har med min verksamhet att göra IRL - under kursveckor och Sverigebesök. Det börjar kännas viktigt att göra ETT intryck i mitt virtuella liv :-)

Idag besöker jag Skrivtips - en toppenkälla för alla som skriver!

Inga kommentarer: