29 november 2006

Älskade sånger

Dagens skrivövning på ordenrunt.se:
  • skriv om en sång du älskar

Själv får jag beslutsångest. Fritiof i Arkadien eller Under ytan? Life on Mars eller Don´t you feel? Eller den där helt underbara låten med Vicki B-vad-hon-nu-hette: Jag går. Nån som kommer ihåg den? Jag är svag för låtar med cello i. Annars, en låt som ofta återkommit i mina drömmar är "så skimrande var aldrig havet...". Hm, är det normalt med musikinslag i drömmar?

Jag tittar i "Ten Thousand Dreams Interpreted" (finns som e-bok för under 2$! Jag älskar, älskar, älskar e-böcker eftersom jag inte får in en endaste bok till i båtbokhyllorna. Allra bäst när de kan lånas på biblioteket!) och japp, jag är tydligen helt normal. Ska dessutom få njutning och välgång. Tack, Evert!

Vilken sång skriver Du om?

Inga kommentarer: