04 november 2006

Att skriva klart

Jag drar mig till minnes en författarcoachklient jag hade för drygt ett år sedan. Han hade de mest bärande bestseller-idéer jag någonsin haft i min hand. Han presenterade tre kapitel av varje idé. Sedan tog det slut. Jag hoppas så att han fortfarande skriver, att han ville fortsätta på egen hand. Men innerst inne vet jag. Det tog slut. Jag känner så väl igen det. Att ha en suverän början, ett anslag som griper tag i läsaren, en lovande fortsättning på berättelsen… och så sviker idéerna. Eller modet. Absolut tiden. Men mest modet – för min egen del vågar jag inte längre om jag fått god respons på min början. Shit, jag vann pris för en romanbörjan, och ett förlag ringde flera gånger och ville se fortsättningen. Jag trevar vidare med den berättelsen men det går inget vidare.Skulle nog behöva en författarcoach :-)

Och nu ska jag ta kontakt med mannen med de lovande berättelserna. Han måste skriva klart! Ni kommer att vilja läsa!

Inga kommentarer: