19 november 2007

Sätter igång tankarna

Jag går en spännande coachingkurs nu, på distans, med Eric Maisel som lärare. De allra flesta som jag coachar själv är mycket disciplinerade och produktiva skribenter som mest vill ha stöd kring innehåll, språk och form. Den här kursen tar upp många andra aspekter: Vad som händer när kreativiteten sinar, effekten av självcensur, att finna och jobba med egna personlighetsdrag som kan stärka eller blockera kreativiteten osv. Spännande och tankvärt - och här skriver jag mest nu för att jag håller på att samla tankarna inför veckans övning, som ska lämnas in skriftligt om en liten stund. En svår övning om ilska (Anger. Outrage. ) och självrannsakan. Tycker det är jobbigt att ge uttryck för min ilska i text, är nog lite rädd för reaktionerna och försöker vara "snäll". Intressant att jobba med, iallafall :-)

Inga kommentarer: