23 november 2007

Buller

Den här veckan har jag besök av skrivande personer som får författarcoaching på plats i Sevilla. Typiskt nog har vi haft riktigt busväder ett par dagar, med skyfall (en hink på akterdäck fylldes till brädden efter en dag!) så istället för sightseeing har det blivit mycket skrivande på hotellrummet för mina gäster. Annars träffas vi på cafeer runt om i stan för en timmes prat (per person) varje dag, i bruset av kaffemaskiner och gapiga samtal och jag kan bara konstatera att Spanien är ett mycket bullrigt land. En obekräftad rapport vidhåller att Spanien och Japan har de högsta ljudninvåerna. Man vänjer sig snabbt, dock, och miljön är charmig och inspirerande, kaffet gott.

Förövrigt, med min obestridliga logik, anser jag att det borde bli mer buller runt Jan Stocklassas bok "Gripen av Prag" nu när JAS-avslöjandet belönats med stora journalistpriset.

Inga kommentarer: