30 december 2009

Mina favvosajter 2009

Utan dessa tjänster och produkter hade livet varit lite mindre glassigt 2009:

1. Publit. Ett bra ställe att trycka böcker med Print-on demand. Utmärkt service, fina böcker, bra pris. Och ännu bättre kommer det att bli med möjlighet till egen shop, färgbilder och annat godis. Har en stark känsla av att ni toppar min lista 2010 också.

2. Simple Signup. Här lägger jag numera upp alla mina kurser och evenemang. Busenkelt och funktionellt.

3. oDesk. När jag får en design- eller illustrationsidé lägger jag ut uppdraget här och kan inom någon timme välja mellan dussintals illustratörer och designers som budar om jobbet. Fantastiska talanger över hela världen till priser som matchar mitt skämt till budget.

4. Wiziq. Klassrum på nätet med whiteboard, video, ljud, chatt mm - roligt sätt att undervisa. Man träffas utan att behöva resa.

5. iContact. För mina nyhetsbrev. Gillar hur jag kan styra olika brev till rätt läsare och få statistik. Så man inte blir FÖR tjatig.

6. BoxShot3d. Perfekt programvara för bokförläggare - när man vill visa hur böckerna kommer att se ut.

7. HootSuite. För att enkelt jobba med flera olika Twitterkonton och Facebook samtidigt.

8. Elib. Att kunna låna böcker från biblioteket (och läsa på datorn eller i läsplatta) - vilken höjdare!

9. Transport for London. Ovärderligt för Londonbor och besökare.

10. SkrivPuff. Jaja, jag vet att jag förhäver mig! Men det är så himla mysigt att se hur kreativa och vänliga skrivpuffare är!


Bubblare:

Tjänster jag förberett att jobba med men inte riktigt kommit till skott med ännu.

1. Smakprov. För att ge smakprov på alla ALF-böcker.

2. Wishlist member. Smidigt sätt att skapa medlemssajter i Wordpress. kommer att tillämpa bl a i mina sajter för Skrivarkalendern, Författarklubben och olika coachingprogram.


Tar gärna emot fler tips!

Inga kommentarer: