19 februari 2006

Utmaning

Jag har äntligen kommit till skott med den här utmaningen som jag fick av AC och får väl då konstatera att en av mina ovanor är att jag:

  • skjuter upp saker! För att över huvud taget få något gjort skriver jag långa listor över allt som ska göras - men jag älskar att bryta mot mina egna regler.
  • Skillnad om någon annan styr - jag missar aldrig en deadline!
  • Till skillnad från AC går jag vilse överallt. Till och med i den lilla amerikanska stad jag bodde i som bara hade en gata. För att inte tala om i Venedig, (det var en stor lättnad att få höra att staden var konstruerad lätt labyrintartat för att förvilla fienden!)
  • jag är mycket bra på att fråga om vägen på minst nio olika språk.(inte lika bra på att förstå svaren)
  • jag har tydligen lätt för uttal, det räcker att jag lär mig några ord på ett nytt språk för att jag ska tas som inföding (blir mycket snart avfärdad som korkad inföding) Överhuvudtaget härmar jag, omedvetet, de jag pratar med. Inte bara uttal, utan ansiktsuttryck och kroppsspråk, det kan bli riktigt pinsamt ibland.


Tur att man bara ska skriva 5 saker! Nu är frågan vilka som inte redan genomfört utmaningen...

Inga kommentarer: