10 januari 2006

Hem till båten

Åker hem till segelbåten i Turkiet på söndag och längtar, trots alla larmrapporter om fågelinfluensan. Nej, jag har inte tänkt leka med avhuggna kycklinghuvuden, klappa kalkoner, locka till mig duvor eller smeta in mig med måsskit. Inte. Så är jag i riskzonen? Knappast. Det är fysisk hantering av sjuka djur som lett till smitta i alla kända fall. Vill också trösta alla som anmält sig till skrivarkurserna i Istanbul att vi inte kommer att göra några utflykter till hönsgårdar och att det finns MYCKET annat att äta!

Stressar vidare nu under några dagar, träffar vänner och samarbetspartners, köper nödvändiga saker (HUR ska allting få plats i väskorna?) och försöker göra listor så inget ska glömmas.

På torsdag kväll håller jag ett föredrag med skrivövningar på ett café i Stockholm, kontakta mig om Du vill vara med! ann snabel-a ordenrunt.se

Inga kommentarer: