15 juni 2009

Sju års odyssé

Idag är det precis 7 år sedan vi lämnade hemmabryggan på Ljusterö och seglade ut i världen. Om några veckor är vi tillbaka på Ljusterö - men bara temporärt. Vi ska lasta av lite (okej, många) böcker i stugan och segla söderut igen. Hemlängtan har inte riktigt satt in ännu.

När vi drog iväg 2002 hade jag precis sagt upp mig från IT-konsultfirman och skulle "bara vara". Lyckades med det ett helt år och sedan drog de här tokerierna med lektörstjänster, skrivarkurser, författarcoaching och förlag igång. Jättekul har det varit - och är! - men mitt tips till alla som blir småsugna är "don't try this in your sailboat - åtminstone inte allt på en gång..."

Undrar vad som står på tapeten för de nästa 7 åren :-)

För övrigt håller jag tummarna för S idag!

1 kommentar:

liselotte sa...

Grattis på 7 årsdagen. Skall försöka ta till mig dina visdomsord att inte föröka göra allt på en gång. Först gfäller det att bara vara.
Kommer det inte en loggbok från dina sju år som sjömanskvinna?