14 augusti 2007

Två veckor räcker...

Jahapp, här sitter man och bloggar mitt i natten, precis som Elton John tror att alla gör. Men han har nog ingen större uppfattning om vad man kan ha internet till. Själv har jag väl knappt skrapat på ytan; jag som varken laddar ner filmer eller musik, inte har nåt myspace-konto, inte besöker second life, inte nätporrar och inte en massa saker som jag inte ens känner till. Som den mossiga kärring jag är (jo, födelsedagsfirandet förra veckan markerade nån slags mittpunkt om man tänker sig att bli 90) gör jag praktiska och nyttiga saker med nätet:

  • betalar räkningar (hur f-n skulle det gå till annars?)
  • mailar mina vänner som oftast befinner sig minst 200 mil från mig
  • driver mitt företag (det skulle vara helt omöjligt utan internet, Sir, eftersom mina kunder också är sådär en 200 mil bort)

    Och nu när jag varit utan internet i flera veckor - med vissa akutinsatser på internetcaféer i Barcelona, hopkrupen med min laptop på gräsmattan utanför Hotel de Ville i Cannes (gratis "sans fil" på plätten) eller ryckande mitt hår över 3G-uppkopplingar och wifi-anslutningar som inte funkar eller lånedatorer som inte accepterar USB-minnen, istället för att ägna mig åt skrivandet och läsandet - säger jag bara: internet är bra för min kreativitet. Jag har varit avstängd längre tid än jag mår bra av - och det är väl lite sjukt i sig men så är det... Alla ni som väntar på utlåtanden, kursbrev, artiklar, tävlingsresultat, coachingbrev - jag är tillbaka på linan och ni kommer att höra av mig inom det närmaste. Hurra för Yoigo - en fungerande (hittills!) telefonoperatör i Spanien :-) Elton, try it, you might just like it...

Inga kommentarer: