06 december 2006

Skrivarkvällen som gick

Det blev riktigt trevligt igår kväll. Tror jag, själv vimsade jag mest omkring och fixade med det venezianska tilltugget, men våra duktiga, inspirerande, energiska och kloka talare fick lågor att tändas. Ett bra referat har Monica Rolfner här. Tack tack tack alla som medverkade och alla som kom dit! Och tack Sundbybegrs Folkhögskola som stod för lokalen.

På tisdag den 12/12 ska jag hålla ett föredrag alldeles själv, om skrivande och båtliv, på ett fik i centrala Stockholm. Ytterst begränsat antal platser, hör av dig till mig om du vill vara med!

Jag har alltså anlänt i Sverige. Det var inte helt lätt. Att flyga nuförtiden är förnedrande. Terroristerna har vunnit. Fick visa mitt pass så många gånger att det måste bytas ut eftersom sidorna håller på att lossna. Min mans dator antogs vara explosiv - deeeeeet var en utdragen historia. Och våra dojor är röntgade och fina. Nästa gång får det bli griskärra eller nåt...

Inga kommentarer: