25 januari 2007

Puh!

Det här året har inte börjat nåt vidare. Tur att jag har de flesta sysslor i datorn så jag inte kan se högarna omkring mig, men mentalt känns det förstås att de tornar upp. Börjar komma i ordning efter makans sjukhuspärs men skallen (min) hänger inte riktigt med längre. Häromdagen glömde jag min nyinköpta fisk på bussen. Fick cykla upp till affärn när den öppnat efter siestan och nödköpa till en helt annan rätt. Det var mörkt och regnade som sjutton, jag halkade till på en våt asfaltkant i ett möte och plötsligt fann mig själv flygande över kajkanten, ut i kanalen. Hann tänka att "nu går det åt h-e" men kom förbluffad till sans på däcket på en fiskebåt. Där låg jag, cykeln och alla mina matvaror. Eller, ja, nästan alla - tomaterna hittade jag inte. Men ändå, hade jag varit en meter framför eller bakom hade jag förmodligen ramlat mellan båten och kajen.

I går såg jag på lokaltidningens löpsedel att pendlare gjort revolt. Undrar om det hade något att göra med en stinkande fiskpåse på bussen ...?

Inga kommentarer: