18 maj 2007

Stolthet och separationsångest

Liten inventering gav upphov till stort WOW! Summa summarum har jag jobbat med ca 120 manus de senaste 4 åren och det roligaste av allt: nu har jag varit delaktig i att 30 böcker blivit publicerade! Drygt hälften av dem har varit uppdrag från förlag som redan bestämt sig för att ge ut den aktuella boken (men som behövt en redaktör eller korrekturläsare) medan resterande blivit antagna senare, efter lektörsläsning och/eller författarcoaching. Några författare har bestämt sig för att ge ut på egen hand och det fungerar förbluffande bra ibland!

För knappt två år sedan startade jag min distanskurs i att skriva en roman och jag har många riktigt flitiga deltagare. En del droppar av efter ett par kursbrev - det beteendet känner jag personligen igen och är desto gladare för dem som orkar kämpa sig mot målet. Nu har jag ett par som är framme vid 10:e och sista kursbrevet. Ja, de har faktiskt skrivit varsin roman under de här åren, det känns mäktigt! Och lite sorgligt att släppa iväg dem ur "skolan" - håller tummarna för att de blir väl mottagna i nästa instans -> förlagen! Lycka till!!

Inga kommentarer: