02 mars 2007

Främmande språk

Detta är skrivet på ett främmande språk. Bara så ni vet :-)

Hade ett litet samtal med en vanligen ganska tjurig grönsakshandlare häromdan. Han är närmast så jag besöker honom bara när jag är lat.
- Du måste verkligen gilla att turista här, sa han igenkännande.
- Jodå. Fast jag bor ju här. Under vintern.
- Jaha! Vad gör du på sommaren då?

Vi kom in på det här med att segla, bo på en båt. Vilket i mångas ögon är synonymt med ständiga paraplydrinkar, leopardbikini på fördäck och bara fritid. Jag försökte förklara att jag jobbar också. Med hjälp av internet.
- Åh, internet. Det är ju kul. Filmer! Musik!
Han sken upp alldeles och ville veta om jag hade en hemsida. Jag gav honom mitt kort.
- Men den är bara på svenska, sa jag.
- Va, skriver du på främmande språk?

Hm, det kan inte ha undgått honom att min italienska är rätt stapplig. men nu vinkar han iallafall varje gång jag cyklar förbi. Får väl ta och skriva några italienska ord på den hemsidan. Språk förenar :-)

Inga kommentarer: